12° Sobota
29 Kwietnia

Nie





Archiwum

Zadbaj o swój kręgosłup

Dolegliwości kręgosłupa często fundujemy sobie sami. Niepoprawna postawa, siedząca praca, brak ruchu i stres – to gotowy przepis na ból „krzyża”. Zignorowanie pierwszych ostrzeżeń może doprowadzić do zwyrodnień i urazów

Jak zapobiec dolegliwościom kręgosłupa? Przepis jest jeden – chodzi o ćwiczenia. Warto postawić na te wzmacniające mięśnie przykręgosłupowe. Silne mięśnie ułatwią utrzymywanie poprawnej postawy ciała. Jeśli o ćwiczeniach nie mamy zielonego pojęcia warto wybrać się do specjalisty. Wystarczy o poradę zwrócić się do instruktora na siłowni, który nie tylko powie jakie zajęcia pomogą, ale również pokaże jak je poprawnie wykonywać.

A co zrobić gdy już „nawala” kręgosłup? Są rożne rodzaje bólu. Jeśli długo jechaliśmy samochodem i zaczęły nas boleć plecy w odcinku lędźwiowym, to może nie być nic poważnego. Warto zrobić sobie przystanek i rozprostować kości. Gdy jednak ból powraca i jest silny to sygnał, aby wybrać się do lekarza. Specjalista po zapoznaniu się z naszymi dolegliwościami zleci odpowiednie badania, a następnie wybierze drogę leczenia – od masaży, przez ćwiczenia rehabilitacyjne, elektrostymulację (tzw. prądy), po zabiegi z wykorzystaniem energii światła lub pola magnetycznego. Pamiętajmy:długo ignorowany ból kręgosłupa może nas zaprowadzić
nawet na stół operacyjny.

Nie zawsze dolegliwości pleców mają związek z kręgosłupem. Zdarza się, że ból w okolicy lędźwiowej to sygnał o nieprawidłowo pracujących nerkach. Natomiast uciążliwy ból głowy, na który nie pomagają leki może wskazywać na schorzenie kręgosłupa w odcinku szyjnym. Jedno jest pewne: przewlekły ból oznacza, że nie wymigamy się od wizyty u lekarza.


Anna Sołtysiak
anna.soltysiak@wprmedia.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 0

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy - dodaj swój komentarz